Zakładowa Organizacja Związkowa przy KPEC Bydgoszcz zorganizowała w dniach 16/17.10.2021 r. wycieczkę na Kaszuby.

W sobotę rano z parkingu firmowego wyjechaliśmy w trasę. Najpierw pojechaliśmy do Szymbarka zwiedzić Centrum Edukacji i Promocji Regionu. W towarzystwie przewodnika zwiedziliśmy m.in. najdłuższą deskę świata, Dom Sybiraka, bunkier TOW „Gryf Pomorski, dom do góry nogami, największy fortepian świata.Następnie udaliśmy się do Hotelu Garczyn położonym nad jeziorem o tej samej nazwie. Po zakwaterowaniu udaliśmy się na obiad. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do Kościerzyny celem zwiedzenia Starego Browaru. Przewodniczka Pani Elżbieta Szybowska dokładnie omówiła szlachetny napój piwo, dzieląc go na drobne – czyli o każdym składniku osobno. Po prelekcji udaliśmy się na degustację wyrobów, gdzie również usłyszeliśmy ciekawostki. Na koniec kilku z uczestników kupiło książki napisane przez Panią Elę, która osobiście wpisała dedykację.

Po przyjeździe udaliśmy się na kolację, gdzie w miłej atmosferze spędziliśmy wspólnie czas.

W niedzielę po śniadaniu w planie było zwiedzanie Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie. Podzieleni na dwie grupy usłyszeliśmy od Pani przewodnik historię życia Józefa Wybickiego autora słów Hymnu Narodowego Mazurka Dąbrowskiego.

Po poznaniu historii hymnu wróciliśmy do hotelu, posililiśmy się obiadem i czas było wracać do Bydgoszczy.

Po przyjeździe na parking KPEC przewodniczący ZOZ podziękował kierowcy autobusu  Panu Tomaszowi z Firmy Krystad za bezpieczne jazdę i szczęśliwy powrót wręczając suweniry związkowe.

Wszyscy uczestnicy byli bardzo zadowoleni z wycieczki i jednogłośnie są za zorganizowanie kolejnej – może trzydniowej.